Kampanie społeczne poświęcone bezpieczeństwu na drogach

Źródło zdjęcia: www.wirtualnemedia.pl

Reklama w służbie bezpieczeństwu

Kampanie społeczne wykorzystują te same narzędzia, którymi posługuje się reklama, jednak jedyny co chcą sprzedać to odpowiednie postawy społeczne. Istnieje wiele różnorodnych kampanii, które miały i mają podnosić poziom bezpieczeństwa na drogach.

Piłeś? Nie jedź! Włącz myślenie!”

To kampania zorganizowana przez Krajową Radę Ruchu Drogowego, Komendę Główną Policji oraz Polskiego Przemysłu Spirytusowego. Zadaniem akcji było uświadomić kierowcom, zwłaszcza w wieku 18 – 30 lat, że nie powinni oni jeździć pod wpływem alkoholu. W kampanii pokazywano smutne następstwa takiej jazdy. Działania prowadzone były w mediach oraz poprzez wzmożoną kontrolę policyjną w określonych okresach.

Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”

To kampania fundacji PZU, która zwracała uwagę nie na samych kierowców, choć ich też miała zachęcić do ostrożnej jazdy, ale przede wszystkim skierowana była do pasażerów i innych uczestników ruchu. Miała zachęcać do wspierania pozytywnych zachowań na drodze oraz piętnowania tych będących zagrożeniem. Symbolem było niebieskie serduszko, z różnymi hasłami zachęcającymi do odpowiedniej postawy. Kampanię rozpoczęły akcje teaserowe na ulicach pojawiło się owo serduszko jedynie z napisem „Kochasz?”. Następnie ruszyła kampania w internecie, telewizji, radiu, outdoorze